Restitutie verzendkosten (deel)retour

Wanneer je toch afziet van je bestelling en deze graag wilt retourneren? Indien je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht, dan mag je je producten vanzelfsprekend terugsturen. Geef het wel even bij ons aan zodat we je retour goed en correct kunnen verwerken. De kosten van terugzending komen voor jouw rekening. Jij beslist immers dat je het product niet langer wenst. Dat is in alle gevallen van toepassing, ook in onderstaande situaties. Verzendkosten worden altijd gecrediteerd bij het retourneren van een complete bestelling. Retour sturen van een bestelling kan direct via DPD of een andere vervoerder zoals PostNL of DHL.

Deelretour

Wanneer je een deel van je order retour stuurt, zal ook een deel worden vergoed. Stel je stuurt één product terug van je bestelling, en deze voldoet aan de voorwaarden - dan zal deze worden vergoed. Eventuele verzendkosten worden niet vergoed gezien deze direct gerelateerd zijn aan een bestelling en niet een specifiek product.

Deelretour & gratis verzending

De drempelwaarde voor gratis verzending is de minimale bestelwaarde waarboven de verzending gratis is. Bijvoorbeeld zoals bij ons, passen we gratis verzending voor bestellingen vanaf € 35 toe voor elke zending binnen Nederland (€ 39 voor België). Voor bestellingen onder de drempelwaarde is een tarief voor verzending op basis van gewicht van toepassing (meer informatie over verzendkosten en -opties).

Zoals bij het vorige punt al benoemd, komen de kosten van terugzending voor jouw rekening en wanneer je een deel van je order retourneert, zal ook een deel worden vergoed. In het geval dat de orderwaarde (NL; ≥ € 35 ) boven het drempelbedrag uitkwam, maar door de retour hieronder komt (NL; < €35 ), zullen verzendkosten op de credit worden ingehouden maar is bijbetaling nooit van toepassing.

Wat nemen we niet terug?

Zoals hierboven al even benoemd, een aantal producten kunnen onder de uitzonderingen vallen bij een retour.

  • Product die voor jou zijn gemaakt zoals een maat gemaakte thee;
  • Ingewisselde of ingevulde vouchers en tegoedbonnen;
  • Artikelen die door gebruik, beschadigd of incompleet zijn;
  • Artikelen die om hygiënische redenen niet geruild kunnen worden, zoals geopende verpakkingen thee, kruiden en andere levensmiddelen;
  • Alleen producten in originele staat worden geaccepteerd. Product mag niet bestickerd zijn, voorzien zijn van bruine of grijze tape, geschreven tekst, etc.
Top
Oops!
Je bevindt je momenteel op onze consumenten website. Hier vind je bijvoorbeeld producten met de optie voor kleinere afname hoeveelheden. Voor voordelige prijzen ga je naar onze zakelijke website. Maak hieronder een keuze op welke website je verder wilt gaan.