Wat vervelend dat je niet tevreden bent over de dienstverlening van onze vervoerder DPD. Heel teleurstellend allemaal. Uit ervaring weten we dat grofweg 95% van de zendingen in één keer goed aankomen. Helaas gaat het dus bij zo'n 5% van de gevallen mis. Bij verreweg het grootste gedeelte van de zendingen die mis gaan, belanden ze direct bij een afhaalpunt in de buurt. Toch wordt er soms niet bezorgd of wordt er ten onrechte aangegeven door de bezorger dat je ‘niet thuis’ bent. De meeste klachten gaan over:
- Onduidelijk waar het pakket is
- Pakket is nooit bezorgd
- Klantenservice helpt niet goed
- Bezorger geeft ten onrechte aan dat je ‘niet thuis’ bent
- Track & Trace klopt niet of geeft geen duidelijkheid
Wat kan ik zelf doen?
Gebruik bij bovenstaande redenen dit DPD formulier. Niet alleen wordt je klacht zo snel mogelijk in behandeling genomen, er volgen altijd consequenties. DPD werkt namelijk met het '3 strikes and your out'-principe. Geen gedoe, een betere bezorger voor in de plaats. Is je zending beschadigd? Neem dan ook contact met DPD op via bovenstaand formulier. Neem in beide gevallen - dus ook bij ontevredenheid over de bezorging - contact met ons op.
Wat kunnen wij doen?
Uiteraard nemen wij je klacht ook zeer serieus. Daarom vragen we je zoveel mogelijk informatie door te geven zodat we onze samenwerking met DPD kunnen verbeteren. Schrijf daarom een duidelijke klachtomschrijving en neem contact op met de klantenservice. Dan gaan wij er mee aan de slag.
ContactKies voor afhalen
Onze ervaring leert dat thuisleveringen de meeste problemen opleveren. Uit onderzoek van de consumentenbond blijkt ook dat consumenten die zelf voor bezorging bij een afhaalpunt kiezen, wel zeer tevreden zijn. Ze geven deze service zelfs een 8,5. Gelukkig heeft DPD 1.850 pakketpunten door Nederland. Meer over afhaalopties vind je hier.
Goed om te weten - je kunt van tevoren aangeven bij welk afhaalpunt het pakket wordt afgeleverd. Dit geef je aan tijdens het bestelproces. Wacht overigens niet te lang met ophalen: het pakket wordt na 1 week teruggestuurd naar ons.
Telefoonnummer klantenservice DPD
Liever geen formulier invullen? Het achterhalen van het telefoonnummer is bij sommige pakketdiensten een hele uitdaging. We hebben daarom het telefoonnummer hieronder opgenomen. Zo kun je ook altijd zelf eerst even navraag doen bij DPD.
Pakketbezorger | Telefoonnummer |
DPD Nederland | 085 002 22 22 (lokaal tarief) |
DPD België | 070 222 222 (€ 0.30 p/min.) |
myDPD & predict
DPD doet er alles aan om op een simpele en transparante manier je aankoop zo snel mogelijk te ontvangen. Daarom is myDPD ontwikkeld. In dit platform vind je jouw DPD-pakketten, zie je dankzij Live Tracking altijd waar je pakket zich bevindt. En veranderen je plannen? Dan kun je zelf de bezorging online eenvoudig aanpassen via myDPD.
Als ontvanger krijg je dankzij myDPD de volledige controle over de levering van jouw pakketten door DPD. MyDPD is een portaal waar je alle DPD-pakketten kan volgen tot aan de voordeur via de Live Tracking functie. Je kan zelfs met myDPD je levering tot 30 min voor aankomst wijzigen! Registreer je op myDPD om van alle functies gebruik te maken.
Registreren myDPD